2012. január 24., kedd

Jane Austen: Meggyőző érvek

Fülszöveg:
Kaphat-e a sorstól újabb esélyt a boldogságra egy érzékeny, eszes és jószívű hölgy, miután éretlen lánykaként botor módon hagyta magát lebeszélni a párválasztásról? Ezzel a kérdéssel szembesül az özvegy Sir Walter középső lánya, Anne Elliot, amikor szomszédságukban felbukkan nyolc évvel korábban kikosarazott udvarlója, méghozzá immár jómódú tengerésztisztként. S ha valóban révbe érhet, Anne vajon az egyszer már elutasított Wentworth kapitány oldalán találja meg a boldogságot és harmóniát, vagy annak az elragadó idegennek a párjaként, akivel a legváratlanabb helyzetekben találkozik újra meg újra?
Utolsó – sokak szerint legjobb – regényében Jane Austen a rá oly jellemző otthonossággal és kitűnő lélekrajzzal tárja az olvasó elé a vidéki úrilakok társasági életének mozzanatait, a szerelem ösvényén csetlő-botló hősnő életének bonyodalmait, s a nagyvilági úrhatnámságban tespedő léha alakok parádéját. Az örök klasszikussá vált szerző hívei természetesen most sem csatlakoznak: elnézően derűs mosollyal követhetik nyomon, hogyan küzd meg Anne lelkében az értelem és érzelemmel, miközben környezetének bölcs iróniával ábrázolt páváskodó alakjait inkább büszkeség és balítélet jellemzi.


Véleményem:
Úgy látszik, nem igazán tudok ráhangolódni a Jane Austen-os könyvek olvasására. Pár éve olvastam A klastrom titkát, meg A mansefieldi kastélyt, hát azokkal még úgy elvoltam, főleg az utóbbival. Aztán olvastam a Büszkeség és balítéletet, na azzal eléggé szenvedtem, nem jött be, pedig ugye az írónő könyvei közül az a legközkedveltebb. Később meghallgattam hangoskönyvként, na akkor már jobban átjött! Reméltem, hogy a Meggyőző érvek olvasásába bele tudom élni magam, de nem így lett… Az elején még rá tudtam hangolódni, mert olyan fiúval jöttem össze, akivel már régebben is jártam, ezért érdeklődve szemléltem, hogy a főhősök hogyan viszonyulnak egymáshoz, azok után, hogy régen volt köztük valami, és most újra találkoztak… :D De egy idő után már valahogy nem tudott lekötni a történet… :(
De mivel a várólistámon fent van az Értelem és érzelem is, így talán azt is elolvasom az idén. Meg majd egyszer az Emmát is, hogy mondhassam, hogy az írónő mindegyik könyvét elolvastam. :D
Értékelésem: 2,5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése