2012. augusztus 3., péntek

Rácz Zsuzsa: Nesze neked Terézanyu!


Jópofa könyv, bár néha untatott, de sokszor érdekelt. Nincs kedvem többet írni. :P
Értékelésem: 4/5

De hogy, ne csak ennyit írjak, itt egy idézet is:

-          Én könyveket vettem a zsebpénzemből – mondtam büszkén.
-          Te minden évben kaptál jutalomkönyvet? – csodálkozott pirkóviki. – Már vagy a tizenötödiket találom.
-          Őrsi munkákért is, évközben. Meg versenyekért.
-          Te mindig kitűnő voltál? Szent ég, te stréber – mondta Marcsi.
Pedig ha valami, hát ez egészen biztosan közös bennünk: mindannyian példamutatóan teljesítettünk a hagyományos oktatás keretein belül. És még egy: mind a négyen rengeteget olvastuk. Rengeteget.
-          Nálatok lehetett olvasni ebéd közben? – kérdeztem.
-          Dehogy! – legyintett pirkóviki.
-          Nálunk se! Engem meg is pofoztak egyszer egy Rejtőért a vasárnapi ebédnél – tromfolt Lujzi.
-          Szegény – sajnálkozott Marcsi. – Melyikért?
-          Piszkos Fred.
-          Akkor megérte – vigasztalta Marcsi.
-          Én is kaptam, de Adrian Mole-ért – mondta Viki.
-          Az is megérte – mondtam.
-          Ti kaptatok jó könyvet a szüleitektől? – kérdezte Marcsi.
-          Soha – rázta a fejét Lujzi.
-          Á! – így Viki.
-          Én igen, az apámtól – mondta büszkén Marcsi.
-          Nektek mondták, hogy mit olvasol annyit, kifolyik a szemed? – kérdezte pirkóviki.
-          Naná, hogy mondták! – feleljük kórusban.
-          Nektek mondták, hogy mindig csak olvasol, nem lehet szólni se hozzád? – kérdi Lujzi.
-          Naná – feleljük kórusban.
-          Titeket csúfoltak bagolynak? – kérdezte pirkóviki, akinek tízdioptriás szemüvege van.
-          Hülye van? Én nyakon vágtam, aki csúfolni mert – így Marcsi.
-          Észrevettétek, hogy egyedül a baglyoknak van emberi arcuk? – mondta erre Viki.
-          Tényleg – hökkentem meg -, a szemükbe lehet nézni.
-          Ti jártatok olyan pasival, aki nem olvasott? – kérdezte Lujzi.
-          SOHA!!! – üvöltöttük kórusban.
-          Persze, miért ne? – kérdezte Marcsi. – Ne legyetek már ilyen sznobok!
-          Na jó – felelte szendén Viki-, volt olyan… de tudott olvasni, mármint nem volt analfabéta, csak ideje nem volt rá…
-          Marcsi képes voltál olyan pasival összeállni, aki nem olvas? – röhögtem.
-          Te, képes voltam, képzeld. Mert vízilabdázott. Iszonyú fiatal voltam, alig húsz. Akkor még azt hittem, a vízipólósok az istenek. Mondjuk ezt most is így gondolom. Nem mondanék nemet egy visszautasíthatatlan ajánlatra.
-          Nekem se kéne kétszer mondani – így Lujzi.
-          Nekem se, az tuti – így én.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése