2012. február 26., vasárnap

Paulo Coelho: A Piedra folyó partján ültem és sírtam

Fülszöveg:
A brazil Paulo Coelho napjainkban a világ egyik legnépszerűbb írója. Az 1988-as Az alkimista című regényével egy csapásra nemzetközi hírnevet szerzett, de többi regénye is a bestseller-listák élére került. Coelho számos irodalmi díj nyertese. Könyvei 120 országban jelentek meg, a világ 47 nyelvén, milliós példányszámban. Kisemberek sorsa, misztikum, érzelem, transzcendencia – ezek Coelho írásművészetének kulcsszavai. A Piedra folyónál ültem, és sírtam című regénye a már megjelent Veronika meg akar halni és Az ördög és Prym kisasszony címűekkel trilógiát alkot, melyek ugyan teljesen eltérő környezetben játszódnak, de mindegyikük egy-egy próbatételt ábrázol. Veronica magát győzi le, Prym kisasszony az őt és faluját próbára tevő ördögöt, Pilar pedig, jelen regényünk főhőse szerelme vallási elhivatottsága felett győzedelmeskedik. Pilar, a 28 éves joghallgató megcsömörlik napjainak egyhangúságától, és amikor véletlenül találkozik gyerekkori pajtásával, aki időközben bizonyos vallási fanatizmus bálványa lett, együtt elindulnak megkeresni azt a csodát, ami megváltoztathatja életük egyhangúságát. A Pireneusok spanyol és francia részén utazgatnak, kolostorokat, templomokat látogatnak. Pilar megismerkedik különös klerikus és laikus figurákkal, miközben egyre jobban beleszeret egykori pajtásába. A szerzetes barát válaszút elé kerül: maradjon-e a rendben, vagy a szerelem oltárán feláldozza-e csodatévő erejét. Pilar a Piedra folyó mellett írja le érzéseit, emlékezvén a 137. zsoltár kezdő soraira: Babilon folyóvizeinél, ott ültünk és sírtunk. A száműzött emberek ugyanis nem énekelhették azokat a dalokat, amelyek a szívükből szóltak volna.

Gondolataim:
A 19. születésnapomra kaptam az évfolyamtársaimtól (2009-ben). Még feléig sem értem el, valamiért abbamaradt. A Coelho-s kihívás miatt most újra a kezembe vettem. Könyvjelzőként egy 2009-es vonatjegyet találtam benne. :D Elkezdtem újra olvasni. Nem nyűgözött le... Tudtam követni, összpontosítani rá, de nem igazán tetszett... :S Annak idején a 11 perc, meg a Veronika meg akar halni tetszett, meg valamennyire a Zahír is, bár az már nem fogott meg annyira... Azért majd egyszer el akarom olvasni a többi könyvét is. Majd... :D

Értékelésem: 3/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése