2016. július 7., csütörtök

Arthur Schnitzler: Tágra zárt szemek

Kötelező olvasmányt nem szeretek tömegközlekedésben olvasni, mert a kötelezőre jobban kell összpontosítani, ami ugye buszon néha nehéz. De csak rávettem magam, hogy azt olvassam a fél órás buszozásom alatt, és annyira összpontosítottam arra, hogy a könyvre figyeljek, ne a körülöttem lévők beszélgetésére, hogy egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy mindjárt le kell szállnom... :P Aztán olvastam, amíg vártam a páromat, majd másnap itthon fejeztem be. Szóval, elég gyorsan elolvastam. Mit is mondjak róla? Egy kötelező olvasmányt mindig más szemmel értékelek, mint azt, amit önszántamból olvasok... :P Ha magát a könyvet nézzük, akkor jó, gyorsan olvasható, érhető a szövege, van egy története, amit elmondhatok az irodalomtanárnőnek, hogy na, erről szól ez a könyv. :D Nem szenvedtem az olvasása közben, tudott érdekelni, amit olvasok, értettem is stb. Szóval, a könyv jó... De a történet... Hát, az már kevésbé tetszett... :P Nagyon unszimpatikus volt ez a Fridolin, hogy mindenkit meg akart volna ba.ni, hogy úgy legyeskedtek körülötte a nők, és hogy ő egy igazi orgián akart részt venni (csak nem jött össze neki :P ), mégis alig tudta megbocsátani, amit a párja álmodott... Igazából Albertine-t sem értem, hogy ha ilyet álmodik, azért miért kell elmondani a párjának..?! Ok, ha kicsit féltékennyé akarta tenni, elmondhatta volna, hogy álmában kufircolt valakivel, de hogy azt is elmondja, hogy miközben a férjét keresztre feszítették, ennek valahogy nem látom értelmét...
Egyébként, ha visszatértünk arra, hogy ez egy könyv, én tudjátok mit vártam volna befejezésül..? Amikor Fridolon hazaért, és meglátta, hogy Albertine mellett ott van az ágyban a jelmez... Na, én akkor azt vártam volna, hogy az nem Fridolin jelmeze, hanem Albertine-é, hogy ő volt az a nő ott az orgián, aki védte a férfit. Persze, akkor felmerülnének a kérdések, hogy hogy lehet, hogy nem ismerte meg a felesége pucér testét meg ilyenek, de mégis valahogy nekem az lett volna a happy befejezés. :D Na nem az, ha az derül ki, hogy asszony már mióta részt vesz azokon az orgiákon, mert akkor meg benne csalódtunk volna... Hanem, mondjuk ő is akkor ment először... :D Szóval na, kicsit átírnám a történetet... :P
Tehát maga a könyv oké volt, csak a történet nem... :P

Értékelésem: 3/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése