2011. szeptember 15., csütörtök

J. K. Rowling: Harry Potter és az azkabani fogoly

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz!

Na, végig olvastam a harmadik részt is! Fantasztikus!!! :) Az első két rész is tetszett, de ez még jobb, még izgalmasabb volt a számomra! Ma délutánra akartam végigolvasni, hogy vissza vihessem a könyvtárba, de az este még volt 100 oldal, és ma délelőtt is van néhány elintéznivalóm, szóval nem tudtam, hogy mikor is olvassam még el azt a 100 oldalt. De aztán addig olvastam az este az izgalmas történéseket, hogy gyorsan elfogytak a lapok. Ha az oldal elején tartottam, rátettem a kezem arra a részre, amit még nem olvastam, mert hajlamos vagyok odébb pillantani, átnézni a másik oldalra, és ezzel lelőni valamilyen poént. :P Most viszont semmit nem akartam megtudni még egy fél oldallal sem előbb, hanem megbűvöltem olvastam, hogy mi lesz tovább! :) Fantasztikus fordulatok vannak a végén! Először megörültem, hogy Sirius ártatlan, és Harry nála fog lakni, aztán amikor megjelentek a dementorok, komolyan aggódtam, hogy megcsókolják. Szerencsére ez nem történt meg. Kb. a közepétől féltem Lupintól, mert olyan rendes volt, hogy féltem, hogy a végén kiderül, hogy gonosz, ahogy az első részben Mógusról kiderült. Lupint viszont jobban megkedveltem, mint annó Mógust (többet is ír róla az írónő), ezért eléggé lesújtott volna, ha végül kiderül, hogy gonosz… Csámpás végig kiakasztott, ahogy piszkálta „azt a szegény patkányt”, aztán kiderült, hogy nem volt véletlen az irtózása. :P A nyaklánc pedig, amit Hermione kapott… :) A régi olvasásomból derengett valami, hogy Hermione azért van ott minden órán, mert visszamegy az időben, de arra már egyáltalán nem emlékeztem, hogy a végén lesz egy ilyen megmentő kalandjuk a nyaklánc segítségével. :D Egyébként hihetetlen, hogy már olvastam az első három részt, mégis ennyire nem emlékeztem rájuk… Talán azért, mert csak egyszer olvastam el, 4-5 évvel ezelőtt, azóta rengeteg mást olvastam, ezzel viszont egyáltalán nem foglalkoztam, nem olvastam róla, nem beszélgettem róla másokkal, nem néztem meg a filmeket stb. De nagyon jó volt ez így, legalább újra átélhettem az első olvasás izgalmát. :) Most viszont már tuti nem felejtem el! :P Mostanában nem hinném, hogy újraolvasásra kerülne sor, mert rengeteg más könyv is terítéken van, de pár év múlva szerintem lesz ismétlés! :D A filmeket nem akarom megnézni… Annyira jól beleéltem magam a történetbe, elképzeltem a helyszínt stb, és ez nagy boldogsággal töltött el! Nem akarom ezt a filmekkel elrontani… Biztosan jók a filmek, de egyelőre szeretnék megmaradni az én kis képzeletvilágomban… :) Aztán lehet, hogy pár hónap múlva meggondolom,  és ráveszem magam, hogy megnézzem a filmeket.  :P 

Idézetek:
„  - Lupin nagyon jó tanár – szólt elismerően Hermione. – Csak azt sajnálom, hogy én nem állhattam ki a mumus ellen.
-          Neked milyen alakban jelent volna meg? – kérdezte vigyorogva Ron. – Fogadni mernék, hogy mint egy dolgozat, amire tízből csak kilenc pontot kaptál!” :D


„Nem nagy dicsőség, hogy patkánynak jobb voltál, mint embernek.” :P


„Hát nem tudod, hogy akiket igazán szeretünk, azok haláluk után sem hagynak magunkra minket? Nem tapasztaltad még, hogy ők az elsők, akik segítségünkre sietnek életünk nehéz pillanataiban? Az édesapád ott él benned, Harry, és meg is mutatkozik, valahányszor szükséged van rá. Mit gondolsz, miért épp egy szarvas jelenik meg, ha a patrónusodat szólítod? Tegnap este Ágas tért vissza közénk.”

„Egyszóval tegnap este valóban az apádat láttad, Harry… őt találtad meg önmagadban.”


Ui.
EXPECTO PATRONUM! EXPECTO PATRONUM! EXPECTO PATRONUM! Jaj, csak sikerüljön a hónap végén a történelem vizsgám, és akkor olyan erős patrónusom lesz, ami a világ összes dementorát elküldi a búsba! :P
Egyébként, amint látjátok, mostmár nem kötelezőkről írok. Lezajlott az irodalom vizsgám, jól sikerült! :) 


Ja, az értékelésem: 5* :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése