2011. augusztus 13., szombat

Az olvasás 7 hete - Hatodik hét

VI. hét (aug. 8 - 14.)
  • Klasszikusok kontra kortárs irodalom
  • Magyar kontra külföldi irodalom, avagy miért félünk egy-egy magyar/külföldi író művétől? 
  • Regények kontra novellák: Ön melyiket preferálja? Miért? Olvas-e novellákat?
  • Az iskolai irodalomórák bátorítanak vagy tántorítanak? Miért olvasnak egyre kevesebbet a fiatalok? Ön mit olvastatna az ifjúsággal?


Az egyetem és a Moly sok mindent megismertetett, megszerettetett velem. Például a magyar irodalmat. Régebben egyáltalán nem olvastam magyar szerzők műveit. Hogy miért? Hát mert kissé beszűkült volt az érdeklődési köröm, szinte csak a romantikus regényekre korlátozódott az olvasási igényem, de persze abból is klasszikus romantikus művek kizárva, csak a modernek jöhettek szóba. :P Főként amerikai íróktól olvastam. Persze kivétel mindenben van, nálam az volt, hogy az egyik kedvenc könyvem Szabó Magda: Abigél című regénye.
Most viszont az egyetemen van „Magyar irodalom” tantárgyunk, amelynek keretein belül rájöttem, hogy vannak más remek magyar nyelvű regények is! :) A Moly pedig „segít”, hogy ha mindent elolvastam a kötelezők közül, akkor se hagyjak fel a magyar könyvek olvasásával. Ott van a Magyarok előnyben című kihívás, amelynek résztvevője vagyok, valamint az Akarsz NAGY lenni? kihívás teljesítéséhez is elég sok magyar regényt kell elolvasni. Nagyon szeretnék már túl lenni a maradék három vizsgám lerakásán, hogy utána belevethessem magam e regények olvasásába.  Kicsit még furcsa, hogy „komolyodott” az érdeklődési köröm, de jó érzés! :D

Bevallom, novellákat sem olvastam eddig. Nem tartottam őket túl izgalmasnak… De amikor az egyetemen el kellett olvasni pár novellát, rájöttem, hogy ezek között is vannak számomra élvezetesek! Most a vizsgára rengeteget el kell olvasni, szóval némileg be fogom hozni a lemaradásomat. Ennek kapcsán Molyon részt veszek az Olvassunk novellát! kihíváson is! :D

Kedveltem a magyartanáraimat, de a kötelezők iránt nem sikerült felkelteniük az érdeklődésemet! Van olyan könyv, amit akkor kihagytam, de azóta elolvastam, és tetszett. Voltak könyvek, amelyek akkor is érdekeltek volna, de mivel ki tudtam játszani, így inkább azt olvastam, amit én választottam… Ez középsuliban volt így, általánosban azért elolvastam, amit kellett, de nem mondhatnám, hogy maradandó élményt szereztek… Szerintem sok kötelező olvasmány túl komoly a gyermekeknek, nem értik még meg. Így tehát az olvasmánylistán is változtatnék kicsit, meg persze azon is, hogy ne legyen az nagybetűs KÖTELEZŐ! Igyekeznék minden módszert bevetni, hogy felkeltsem a gyermekek érdeklődését egy-egy könyv iránt, kérdezgetném, hogy miket olvasnak, adnék könyvajánlót, valamint megkérném őket, hogy meséljenek ők az osztálytársaknak a kedvenc könyveikről stb. Rendeznék közös könyvtárlátogatást, ajánlanám nekik azokat a könyveket, amelyeket megemlítik egy-egy általuk kedvelt filmben, illetve filmek könyvváltozatára is felhívnám a figyelmet stb.
Valahogy így próbálnám meggyőzni a gyermekeket/fiatalokat, hogy olvasni igenis jó..! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése