2011. augusztus 4., csütörtök

Az olvasás 7 hete - Ötödik hét

            V. hét (aug. 1 - 7.)
  • Kedvenc műfajok
  • "Az vagy, amit olvasol", azaz lehet-e valakinek a személyiségére következtetni az olvasmányai alapján?
  • Könyvek, amik megváltoztattak, amik hatottak rám
  • Milyen könyvet írna legszívesebben?

Szinte egyhangúan a romantikus regényeket szeretem. Azon belül pedig az olyanokat, amelyeknek a története bárkivel megtörténhet, aki a mai világban él. Nem tud igazán megfogni az olyan könyv, amely a régmúltban játszódik, hiszen akkor még más világ volt, nem tetszik, hogy elnyomták a nőket, hogy nekik az volt a dolguk, hogy jól férjhez menjenek stb. Például Jane Austen műveit csak külső inspiráció hatására olvasom, de valójában nem igazán tudom beleélni magam a történetekbe. De kétségtelenül jó írónő, ezért szándékomban áll azokat a műveit is elolvasni, amire eddig nem kerítettem sort. Mégis a nagy kedvenc – bár sokan nem szeretitek, sablonosnak tartjátok a műveit, és lenézitek azt, aki őt olvassa -, Danielle Steel. :D Az írónő igenis ír elgondolkodtató témákról, és az ilyen művek is lehetnek hasznosak, van tanulságuk! Jó, talán nem minden könyve sikerült a legjobbra, az sem amivel Andiamo-nak volt szerencséje :P, de sok könyve nem egy egyszerű ponyva!
Ki vagyok, ha Danielle Steel-t olvasom? Nem az a nő, aki a romantikus regényekbe menekül a valóság elől, vagy aki azt hiszi, hogy „olyan egyszerű a szerelem”! Sokkal inkább az a nő, aki szereti megismerni más emberek (regényhősök/hősnők) életét! Amikor olvasok, mintha egy barátom mesélne, hogy ő hogyan ismerkedett meg a szerelmével, hogyan alakult az életük. És ki ne szeretné meghallgatni egy barát történetét? :)
Ezen kívül nagyon szeretem az olyan regényeket, amelyek fiatal lányokról szólnak, és mint már írtam, a mai világban játszódnak. Egyértelmű, hogy miért, én is egy fiatal lány vagyok, szeretem a hozzám hasonló emberek történetét, mert ha ilyet olvasok, minta egy új barátom lenne. És ha ez a barát egyetemista, mint én, akinek sokat kell tanulnia, de közben a magánéletét sem szabad elhanyagolnia stb, akkor erőt meríthetek a könyvből, hogy igenis meg tudom csinálni, leteszem a nehéz vizsgákat, be tudom osztani az időmet, fel tudom ismerni, hogy mi az igazán fontos dolog, meg tudom valósítani a terveimet, vágyaimat… Szóval kitartást és reményt adnak az ilyen könyvek, és nekem ez a fontos, nem az, hogy a 18. századba röpítsem magam…

Bevallom, régóta foglalkozom már írással, de csak úgy amatőr szinten, csak magamnak, meg néhány barátnak. Az első szerelmi csalódásom után mélabús szerelmes verseket írtam, talán egyszer azokat is megmutatom nektek, mert az ismerőseim szerint néhány különösen jól sikeredett. :) A regényírással is számtalanszor megpróbálkoztam már, sok könyvem van befejezetlenül, mert egy idő után már nem volt időm/kedvem/ihletem folytatni. Egy könyvet azonban sikerült befejeznem! :) Ez egy kisregény, egy tinilány barátkozásairól, szerelembe eséséről szól, és arról, hogy a begubózott lány hogyan kezdett el nyílni a külvilág felé, hogyan hagyta, hogy megismerjék és megszeressék…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése