2011. augusztus 19., péntek

Az olvasás 7 hete - Hetedik hét


         VII. hét (aug. 15 - 21.)
  • Olvasási szokások változása
  • Évszakok és könyvek, avagy milyen könyvet olvas tavasszal, nyáron, ősszel, télen?
  • Olvasási szokások: hol, mikor olvas szívesen? (otthon, tömegközlekedésen, parkban, erkélyen, reggel, délben, este, stb.)

Elérkeztünk a játék utolsó hetéhez. Sajna egyre kevesebb az időm, meg a sok tanulás miatt fáradt is vagyok. A hétvégén pedig nem fogok ráérni, így most írok, de nem túl sokat…
Változások… Ami a műfajt illeti régen tini regényeket olvastam, aztán jött a Danielle Steel láz, de lassan kezdek megbarátkozni a szépirodalommal is.
Ami az olvasás tempóját illeti, úgy érzem, hogy régen gyorsabban elolvastam a könyveket. Ennek persze nem más az oka, mint az, hogy régen több szabadidőm volt. Na meg persze mostanában több más dolog veszi el a szabadidőmet, mint régen. Például Szívek szállodája nézés, levél/naplóírás, találkozás a barátommal, internetezés (de nem Facebook!) stb. De hát ez így van rendjén, és azért igyekszem minél több időt szánni az olvasásra…
Nagy változások nincsenek, például most is csak egy könyvet olvasok egyszerre, ugyanúgy, mint régen. Nekem valahogy nem megy több könyv egyszerre olvasása, mert mindig az egyik jobban érdekel, így előbb befejezem azt, aztán folytatom a másikat…
Régen Word-be vezettem, hogy mikor mit olvastam, de jobb így Molyon. :) Természetesen változást jelent a várólista, kívánságlista, kihívások, szóval mindaz, amit a Molynak köszönhetek! :)
Ja, az is egy változás, hogy sajnos már nem tudok tv mellett olvasni. Kb. két éve még ment, a lakótársaim nézték a tv-t, én meg kiültem közéjük, hogy azért velük legyek, és ott olvastam. Kérdezték is, hogy hogyan tudok így olvasni, de mondtam, hogy engem nem zavar. Mostanában azonban zavar… :( Vagy csak azért, mert elszoktam ettől, meg egyébként is kötelezőkkel próbáltam, olyanokkal, melyek nem éppen könnyű olvasmányok, így nem csoda, hogy „zajban” még annyira sem tudtam rájuk összpontosítani…
Zene mellett megy az olvasás, de úgy, hogy néha lenémítom, amikor szükségét látom, aztán pár perc múlva újra felerősítem, és így váltakozva.
Évszakok… Nekem ez nagyon mindegy. Szeretek nyáron „téli”, télen meg „nyári” regényeket olvasni, mert ilyenkor elönt a nosztalgia, hogy mi történt velem az elmúlt télen/nyáron, meg arra gondolok például, hogy nem is olyan nagy baj, hogy mindjárt vége a nyárnak, hisz lám, télen is milyen szép dolgok történnek velünk… De szeretek ugyanabban az évszakban játszódó történeteket is olvasni, úgy talán nagyobb a beleélés, meg a valósághű érzés…
Mikor..? Leginkább éjjel. 00:45-kor születtem, azt mondják, a legtöbben abban a napszakban a „legaktívabbak”, amikor születtek. :D Ez nálam be is vált, mert tényleg éjjel érzem a legéberebbnek magam. :) Ha rajtam múlna, én mindig 3-4 órakor feküdnék le, és 10-11-kor kelnék. :P Ebből már érthető, hogy miért éppen „este” szeretek olvasni. Na meg az is befolyásoló tényező, hogy az egyetem mellett nappal nem igazán van időm kedvtelésből olvasgatni. De persze, ha úgy adódik, nagyon szívesen elidőzök kellemes délutánokon is egy-egy jó könyv olvasásával… :)
Hol..? Nagyon szeretek buszon olvasni! Nem tudom miért, de egy „hosszabb” (kb. egy óra) buszozás alkalmával nagyon jól el tudok merülni egy-egy jó könyvben. Főleg, ha nincs dugig a busz, bár néha nem zavar a tömeg sem.
Egyébként otthon leheveredek az ágyba, és úgy olvasok. Sok Molyhoz hasonlóan, néha az illemhelyre is viszem magammal a könyvemet. :P
Régebben (amikor másik társasággal mentem fürödni) a strandra is vittem olvasnivalót.
Nagyjából ennyi. Nem is írtam annyira keveset. :P
Örülök, hogy részt vehettem ebben az eseményben, amely tulajdonképpen az első volt, amire jelentkeztem, de magával hozta számomra az események (azóta kihívások) tömkelegét… :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése