2011. július 11., hétfő

Az olvasás 7 hete - Második hét

 II. hét (júl. 11-17.)
  • Könyvtár vagy könyvvásárlás?
  • E-book vagy könyv?
  • Sorozatok: olvas-e, gyűjt-e sorozatokat?
  • Milyen rendszer alapján rendezi a könyveit? (ábécérend, műfaj, sorozat, szín, szerző szerint, stb.)


Azt mondta nekem nemrég a húgom: „Nálad a vásárlás könyvvásárlást jelent.” Ez tulajdonképpen így is van. :D Nem vagyok az a lány, aki odavan, ha meglát egy csini szoknyát, a cipők és a táskák pedig még kevésbé hoznak lázba. :P Annál jobban lelkesít viszont egy jó könyv megvásárlásának lehetősége! A tizennegyedik születésnapomra megkaptam Danielle Steel: A sztár című könyvét, és azóta megszállottan gyűjtöm az írónő könyveit. :) Jelenleg ötvenvalamennyi van, és hiába is mondják egyesek, hogy ha sok könyvet olvasol el tőle, akkor rájössz, hogy a legtöbb ugyanarra a kaptafára készült, én még mindig nem untam rá, sőt nagyon élvezem ezeket a könyveket. Nálunk a könyvesboltokban nagyon drágák a könyvek, és sajnos nincsenek akciók, meg ilyenek. :( Mivel ezt nem engedhetem meg magamnak, így a kirakodóvásárokon szoktam vásárolni, melyek havonta egyszer kerülnek megrendezésre a szomszéd városban. A sok Danielle Steel-es könyvemen kívül is vásároltam még néhány könyvet, de kizárólag csak modern romantikus regényeket. :D Egyébként nem csak magamnak vásárolok, hanem mivel a húgom is szeret olvasni, és a stílusunk is megegyezik, így legtöbbször könyvet ajándékozok neki szülinapra, karácsonyra stb. Ezeket természetesen később én is elolvasom, így mindketten jól járunk. :P A „komolyabb” könyveket a könyvtárból szerzem be…

Alsós koromban péntekenként volt nyitva az iskolai könyvtár, amelybe szerintem én jártam legtöbbet. :D Rengeteg könyvet kivettem, természetesen a tini regényeket, pöttyös könyveket, csíkosakat stb. :) Egy idő múlva beiratkoztam a falusi könyvtárba is. Innen is sok mindent kivettem, de később úgy éreztem ezt is „kinőttem”, és beiratkoztam a szomszéd város könyvtárába is. Emlékszem, apu vitt el, és miután beiratkoztam, türelmesen várakozott, amíg én kiválasztottam, hogy milyen könyveket is szeretnék kivenni. :D Arra is emlékszem, hogy alig vártam, hogy legyen a szüleimnek valami dolguk a városban, mert olyankor én is velük mentem, és természetesen első utam a könyvtárba vezetett. :D Egy ideig maradtam még a lányregényeknél, később viszont már egyre többet jártam a felnőtt részlegre is. Mostanság már nem járok, mert ami érdekelt, azok nagyrészét már elolvastam, úgy érzem, már nem érné meg annyit fizetnem…
Jelenleg annak a városnak a könyvtára tetszik legjobban, ahová egyetemre járok. Persze, az újdonság varázsa... :) Pénzszűkén még nem iratkoztam be, de a barátnőm vett ki nekem néhány könyvet. :) Most a kötelezőket gyűröm, de később lehet, hogy majd beiratkozom én is ebbe a könyvtárba, hiszen még nagyon sok könyv érdekel onnan. De ha a barátnőm továbbra is vesz nekem ki könyveket, akkor lehet, hogy én nem költök a tagsági díjra, inkább azon a pénzen veszek egy-két könyvet. :P Majd még meglátjuk, hogy hogyan alakul…

Az e-book könyv nem az én műfajom. Én szeretem megfogni a könyvet, szeretem kényelmesen elhelyezkedve olvasni, és meghittebb is számomra a kézzel fogható könyv. Azért három könyvet elolvastam már számítógépen. Kettő Danielle Steel-es volt, de aztán úgy döntöttem, inkább továbbra is megveszem ezeket a könyveket. :P A harmadik viszont egy olyan könyv volt, amelybe beleszerettem a könyvesboltban, de túl drága volt, így inkább letöltöttem, és a gépen olvastam el. Ez a könyv Sophie Kinsella: Emlékszel rám? című könyve. Nagyon tetszett! Ja, és most jut eszembe, nem csak három könyvet olvastam a gépen, mert az Emlékszel rám? elolvasása után letöltöttem még az írónő pár könyvét, és néhányat el is olvastam közülük. Egyébként elég sok könyvet megszereztem e-book formában, de mivel inkább „igazi könyvet” olvasok, így ezeket egyelőre hanyagolom. Aztán egyszer majd gondolom ráveszem magam, hogy ha másként nem tudom megszerezni őket, akkor elolvassam a gépen…

Nem olvasok, nem gyűjtök sorozatokat. A Harry Potter az egyetlen sorozat, amelyet olvastam, de annak is csak az első három kötetét. Viszont mivel a Molyon mostanában annyian emlegetik a HP-t, kedvet kaptam hozzá, hogy ha lesz időm, akkor elkezdjem újra elölről, és ezúttal elolvassam mindet. :D

Mivel a polcom háromnegyedét Danielle Steel-es könyvek alkotják, így nem kell külön foglalkoznom a szerzővel, hanem a cím alapján vannak abc rendbe szedve a könyvek. Amikor még csak néhány volt, akkor aszerint raktam sorba őket, hogy milyen sorrendben szereztem meg őket. :D De amikor már sok volt, inkább átváltottam az abc-s változatra. :)
A többi könyvem nincs így rendszerezve, inkább nagyság szerint vannak a polc végébe pakolva. :D

Szeretném, ha ennél sokkal több könyvem lenne, remélem egyszer majd az is megvalósul… :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése