2011. július 9., szombat

Kötelező olvasmányaim listája...

Őszre vizsgázok irodalomból, amiből el kell olvasnunk „néhány” regényt, verset, mesét, novellát, drámát…
A regények listája:
Zrínyi Miklós: Szigeti veszedelem
Petőfi Sándor: János vitéz
Csokonai V. Mihány: Dorottya, avagy a dámák diadala a fársángon
Arany János: Toldi-trilógia
Kemény Zsigmond egy regénye
Jókai Mór egy regénye (nem Az arany ember)
Gárdonyi Géza: Egri csillagok
Kármán József: Fanni hagyományai
Mikszáth Kálmán egy regénye
Móricz Zsigmond egy regénye
Kosztolányi Dezső: Édes Anna vagy Aranysárkány
Kaffka Margit: Színek és évek vagy Hangyaboly
Szenteleky Kornél: Isola Bella
Ottlik Géza: Iskola a határon
Márai Sándor egy regénye
Kertész Imre: Sorstalanság
Krasznahorkai László: Sátántangó
Esterházy Péter egy regénye (nem a Függő)
Darvasi László: Trapiti
Varró Dániel: Túl a Maszat-hegyen vagy Szívdesszert
Lázár Ervin egy meseregénye
Fekete István egy állatregénye
Háy János vagy Márton Áron egy regénye

Eddigi tanulmányaim során elolvastam A kőszívű ember fiait és az Egri csillagokat, ezeket nem fogom újraolvasni. A János vitézt is elolvastam, viszont erről úgy érzem kicsit „gyerekes” a beszámolóm, úgyhogy lehet, hogy újraolvasom. Először átnézem, hogy mi is van ebben a beszámolóban, aztán majd eldöntöm, hogy újraolvassam-e. A Toldi-trilógia első részét olvastam, szóval lehet, hogy azt nem fogom újra elolvasni, de majd meglátom.
Amióta elkaptuk a listát elolvastam a következőket:
Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek (Már régóta tervben volt, hogy olvasok Márait, ezért is kezdtem ezzel a könyvvel a listám csökkentését. De sajna kicsit csalódtam benne, jobbat vártam…)
Kosztolányi Dezső: Édes Anna
Kaffka Margit: Színek és évek
Kármán József: Fanni hagyományai
Kertész Imre: Sorstalanság
Fekete István: Vuk

A többi regény elolvasása tehát még hátra van…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése